threebestfriends.blogg.se

US and A trip 2013

Los Angeles, Hollywood och Malibu!

Publicerad 2013-07-09 09:30:39 i Allmänt,

Idag har vi haft en späckad dag i Los Angeles. Staden är gigantisk. Vi började med att gå längs Hollywood boulevard och se på alla stjärnor. Hittade många kändisar soM Marlyn Monroe, Ingrid Bergman, Greta Garbo osv..

Sedan for vi på en guidad tur runt Beverly Hills. Där fick vi se huset där Michael Jackson bodde och dog. Även andra kändisars hus som Bruce Willis, Tom Cruise, Will Farell samt husen där Marlyn Monroe och Frank Sinatra bodde.

Efter detta var det dags för ett besök på Madame tussauds för att få känna på några kändisar.

Vi avslutade dagen genom att köra genom Malibu, stötte tyvärr inte på Charlie Sheen.

Hoover Dammen

Publicerad 2013-07-09 08:26:50 i Allmänt,

Vi har besökt "Hoover Dam". Sjukt hög, riktigt imponerande. Josef har sett ut som ett spöke idag, fantastiskt bakis!

Viva Las Vegas!

Publicerad 2013-07-09 08:22:00 i Allmänt,

Första kvällarna i Vegas gick ut på att testa spela lite grann samt undersöka området. Josef har det kämpigt att beställa öl då servitriserna brukar svara "Sorry, i¨dont speak spanish". Vi bor på hotellet Stratosphere, och har gått gatan fram där alla kända hotell ligger, Ceasar Palace va mäktigt!

Hittils är ingen av oss miljonär, men det känns som det bara är en tidsfråga.

Vi besökte ett hotell som påstods innehålla Venedig. Det va helt sinnesjukt förrådet stämde. Mitt i hotellet fanns en kanal som gick genom ett gigantiskt köpcenter. Man kunde där hoppa i en båt och bli skjutsad. Det var natt när vi gick dit, men det trodde vi inte när vi kom inn. Det va blå himmel, som verkligen såg verklig ut. Ljuset var som om det vore dag!

GRAND CANYON

Publicerad 2013-07-07 04:59:23 i Allmänt,

De har blive lite segt här på bloggen, mest för att vegas Tage knäcken på oss.
Värmen här är sjuk, var 43-44 grader i skuggan igår å då de blåste kändes de som att nån körde en hårtork på oss.

Vi snäppade även förbi Grand canyon och gjorde även en flygning där.
Patrik vart nästan tår ögd när vi flög över canyon, längtade så mycket efter att få flyga.

Vi hade även med oss denna jobbiga Japan som bara satt å fippla å filma på sin jävla iPad.
Han lyckades även riva sönder sina hörlurar.

Moab och Arches National park

Publicerad 2013-07-03 18:28:00 i Allmänt,

Vi lämnade Salt Lake City och begav oss efter småvägarna söderut. Efter ca 40 mil nådde vi en by som hette Moab. Här är terrängen verkligen som i vilda västern. Vi har vandrat mycket idag, väldigt mycket. Tempen har varit ständigt över 40 grader.
Vi besäkte en nationalpark som hette Arches National Park. Den var gigantisk, tog hela dan att försöka korsa den.

yoseph fick även de lite mysigt

Nu bli de off till grand canyon å hoppas på lite fetare äventyr.

Salt Lake City, öken!

Publicerad 2013-07-02 06:24:00 i Allmänt,

Efter Rocky mountains styrde vi kosan mot Salt Lake City. Vi har ni kört ca 400mil och har ca 50 timmar i bilen. Vägen till Salt Lake  City bjöd på en väldigt varierad terräng. Från gröna djupa skogar i Colorado till ökenlandskap i Utah.

Vi körde till själva Salt lake en dag (ca 3 mil från staan). Vi har fått veta att den kallas "Usa:s döda hav". Det förstod vi verkligen när vi komme fram. En otroligt fin strand och blott vatten, såg väldigt inbjudande ut på håll. Men när vi närmade oss vattnet så började det lukta skit, hur äckligt som helst. Josef vände och Jocke beklagade sig. När vi till slut kom fram till vattnet var det jättevarmt, men pga lukten avstod vi från bad. (det var ingen annan i närheten heller som badade, eller stannade onödigt länge på stranden)

Nästa dag besökte vi en ö i närheten. Det va 40 grader varmt så vi va rätt sega. (tydligen väntar en värmebölja i slutet på veckan som kommer ge hemska temperaturer). På ön, som hette Anthelop Island såg vi bland annat bufflar. Dessa betade fritt ute på ängarna, utan nått staket. Vi fick veta att om buffeln vänder huvudet och tittar mot dig är du nära. Om han sedan lyfter på frambenet så är det kört. Vi gjorde ett litet test, men när det vände huvudet mot oss sprang vi tillbaks till bilen.

Ikväll har vi hyrt cyklar och cyklat runt i staden.  I morgon packar vi väskan för att besöka olika nationalparker

Nu har pisstoby (Jocke b) o Patrik klagat länge nog om att jag (Josef) ska tillägna tid på bloggen men genom att dom ha tagit med de mesta så kan jag ta lite om framöver här så härmed delar jag med mig, Vegas baby :-) (på fre) kommer bli galet!! Det kommer att barka/spåra och alla händelser kommer även att stanna där, även om Toby gifter sig:-) jag kommer fortsätta med mitt otroliga bra bloggande här framöver:-)